דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס סאונד - יש לי אולפן ביתי, האם כדאי לי ללמוד לימודי סאונד? 

מאת    [ 21/08/2010 ]

מילים במאמר: 696   [ נצפה 3000 פעמים ]

בעידן שבו לכל יוצר מוסיקה יש אולפן ביתי בו הוא יכול להפיק וליצור את המוסיקה שלו, סאונד טוב הוא מה שמפריד בין יצירה מוסיקלית חובבנית לקטע מוסיקלי ברמה גבוהה עם סיכוי אמיתי להצליח. אמנם ניתן ללמוד סאונד על ידי ליקוט מידע אקראי ברשת ובפורומים השונים, אך האם יש יתרון משמעותי ב- לימודי סאונד מסודרים? האם קורס סאונד יכול לשדרג את היכולות שלך באופן משמעותי?

סאונד הוא תחום מורכב ומאתגר שמשלב יכולות טכניות עם יכולות אומנותיות. בעייתיות מיוחדת נוצרת כאשר אתה גם האיש שאחראי על סאונד והקלטה וגם האיש שאחראי על הביצוע - תופעה נפוצה כשמדובר ביצירת מוסיקה ב-אולפן ביתי. מצד אחד תפקיד איש ה-סאונד הוא תפקיד טכני מאד. יש לתת תשומת לב מירבית להצבה נכונה של מיקרופונים, לעוצמת ההקלטה, לבחירה נכונה של מיקום הנגן ועוד אלמנטים רבים נוספים. מצד שני בתוך אומן מבצע אתה צריך לתת בזמן ההקלטה את הביצוע הטוב ביותר ולהקדיש לכך את מלוא תשומת הלב. מילוי שני התפקידים בו זמנית יוצר קונפליקט שצריך הרבה נסיון ויכולת בשני הכובעים (האומן המבצע ואיש ה-סאונד) על מנת להצליח.

כיום כל יוצר ב-אולפן ביתי צריך לדעת סאונד. אם לא תדע לבחור מיקרופונים נכונים ולהציב אותם בצורה נכונה על מנת להפיק את התוצאות שאתה רוצה, לא תגיע לתוצאות הרצויות - וכל תוצאה שתפיק תהיה מקרית ולא מכוונת. בעל אולפן ביתי צריך להבין באופן בסיסי באקוסטיקה על מנת שהאולפן שלו יצלצל כמו שצריך. שימוש באפקטים מצריך הבנה של איך עובד האפקט עצמו, וחשוב מכך איך יש להשתמש בו במצבים שונים על מנת לייצר סאונד מסויים. אקולייזר וקומפרסור הם כלים שאולי פשוטים להבנה, אך השימוש המעשי בהם על מנת לייצר סאונד איכותי ומיקס מעניין אינו פשוט כלל וכלל. דיליי ורוורב הם כלים מצויינים ליצירת מרחב ואווירה, אך שימוש לא נכון בהם יחרב את ה-סאונד שלך. 

לימודי סאונד בעזרת האינטרנט זה נחמד, ויכול לעזור - אך לא ניתן לבסס ידע מסודר ומעמיק בצורה זו. אם אתה רוצה להוציא סאונד מקצועי עליך ללמוד קורס סאונד באופן מקצועי.

מיקס מעניין ונכון הוא המקום שבו רוב היוצרים ב-אולפן ביתי נופלים. בשביל לדעת לעשות מיקס כמו שצריך יש ללמוד את התחום באופן מעמיק, ורצוי ללמוד לימודי סאונד ומיקס, מאיש סאונד שכבר עשה כמה תקליטים בחיים שלו ויכול להעביר הלאה את הידע והתכנים הרלוונטיים לצד הפן האומנותי שהוא לא פחות חשוב.

מאסטרינג היא אומנות פשוטה יותר (טכנית) ממיקס, אך היא דורשת זוג אוזניים סופר-מיומנות וציוד סאונד ברמה הגבוהה ביותר.

לרוב היוצרים ב-אולפן ביתי יש במקרה הטוב ידע בסיסי בלבד בתחום ה-סאונד, והם מתבססים לרוב על ניסוי ותעיה, מתוך מחשבה שהאוזניים שלהם יתחדדו במשך הזמן. מחשבה זו מוטעית ביסודה. אכן סאונד ומיקס אלה תחומים שמשתפרים בהם לאורך שנים (ולא ימים או שבועות), אך ללא ידע בתחום ה-סאונד והבנה של מה אתה עושה ולמה אתה מקשיב - נסיון בלבד לא יועיל.

יש להבחין בין לימודי סאונד לאנשים אשר רוצים להיות אנשי סאונד, ל-קורס סאונד ממוקד אשר מיועד ליוצרים ב-אולפן ביתי. בשביל להיות איש סאונד יש צורך ב-לימודים מקיפים של התחום במשך שנתיים או שלוש, לימודים אשר ממוקדים בתחום ה-סאונד (ופחות ביצירת מוסיקה). לימודים מסוג זה ניתן ללמוד במספר מכללות כמו עמק הירדן, ספיר ומכללת סאונד. אם אתה יוצר מוסיקה ב-אולפן ביתי ואין לך עניין להיות סאונד-מן אין לך צורך ללמוד הגברה, כיצד להלחים כבלים, ועוד תחומים רבים אשר חשובים לאיש סאונד אך לא ליוצר ב-אולפן ביתי. במקרה כזה תוכל להפיק את המיטב מ קורס סאונד ממוקד ליוצרים אשר יספק לך אך ורק את הידע והאינפורמציה להם אתה זקוק בכדי לשדרג את ה סאונד של היצירה שלך. קורס סאונד כזה יהיה קצר הרבה יותר ויאפשר לך להתקדם ולצבור את הידע והיכולות הנחוצים לך במהירות. קורס סאונד ליוצרים ניתן ללמוד בבית הספר ליצירת מוסיקה LFO.

לסיכום:
קורס סאונד ליוצרים שמועבר על ידי איש סאונד מנוסה יכול להתאים ליוצרים ששולטים כבר ברמה גבוהה בתוכנת עריכה (כגון קיובייס), ורוצים להפיק תוצאות מקצועיות עם סאונד ברמות הגבוהות ב-אולפן ביתי. מי שמצפה שבסיום קורס סאונד הסאונד שלו ישתפר באופן מיידי, או שמייד יפיק מיקסים ברמה הגבוהה ביותר - מומלץ לא למתן את הציפיות שלו ולהמתין עם לימודי סאונד בשלב זה - משום שהתוצאה והשיפור בתחום ה-סאונד אינם מידיים. מי שמבקש ללמוד באופן מסודר את מגוון הכלים הנחוצים לו בתחום ה סאונד, כלים אשר יאפשרו לו להמשיך ולהשתפר תוך כדי התנסות ויצירה בחודשים ובשנים אחרי ה-קורס יכול להפיק את המיטב מ-קורס סאונד.

LFO הוא המרכז ללימודי האולפן הביתי. בבית הספר מתקיימים קורסים בסינטזה ועיצוב סאונד, לימודי קיובייס, קורס סאונד והפקת מוסיקה באולפן הביתי. http://www.edu.lfo.co.il/ LFO
מייצרים פלאגינים סינטיסייזרים וירטואליים ותוכנות אודיו מקצועיות לתעשיית המוסיקה העולמית תחת השם MUSICROW http://www.mcrow.net>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב